Pages

Translate

What do you seek?

Thursday, December 16, 2010

Cooking for Asians!

Why is it so that I like to cook? Hmmm... first, I like to create new tastes (that's why I'm a happy flavorist!), second, I like to eat and, thirdly, it makes me very proud when people are delighted by my cooking. But, when it comes to delighting Asians with western style food, you gotta expect some disappointments...

Grilled chicken! Delicious!

Spaghetti al sugo!! Yummy!!

Fresh fruits salad!! Ah, so nice!!!

Nah... not for Asians!

My first attempt was a special lunch for my pals from work. I pre prepared at home and brought everything  to finish it at the lab. We have a pilot kitchen there. The menu: spaghetti al sugo with fried drumsticks and green fresh salad and fruit salad for dessert. Very Brazilian, very simple and very weird!

Weird for these guys who aren't used to eat red sauce that is not made of chilli or sambal (very salty paste of dried shrimps). Weird that the veggies were raw and not fried in a wok! But, they liked very much the fried chicken...

Well, I didn't give it up and, anyway, I had to share the calories I was adding to my diet... I was missing bread pudding (remember that it is one of my favorite desserts?) and couldn't wait to make the 'debut' of my electric oven by cooking it! I took a few slices to work and they loved it!

Next 'debut': cheese bread! - I know there's no such thing as "second debut", but, cheese bread is so very much super mega blaster important, just like bread pudding is, that I think the term fits here!! - The cheese bread was a huge success! People rolling their eyes in appreciation and asking for the recipe. I was totally surprised because dairies are not a favorite for their palate, but, somehow they loved it! Ah, just for the record: of course, there's no semi-cured cheese here, so I've made a mix with parmesan and mozzarella. Sure thing it's not the same, the bread gets even more elastic, but, it worked very well and the bread was tasty! Ah, life is good again! :-)



Since then, I have been experimenting with these guys - sometimes, I feel sorry for them because they never tell me the food isn't nice, although the bowl remains halfway down for days! Nice people!!

Today, I might get lucky and chose a dish they appreciate, tomorrow I might pick one that is found 'funny'! and, that way, I will continue experimenting until they ask me to stop!
_________________________________________________________________

Cozinhando para asiáticos!

Por que razão eu gosto de cozinhar? Hmmm... primeiro, porque eu gosto de criar sabores novos (por isso, sou uma aromista feliz!), segundo porque eu gosto de comer e terceiro, porque me enche de orgulho quando alguém gosta da minha comida. Mas, quando o assunto é deliciar asiáticos com comida ocidental, você tem que estar preparado pra quebrar a cara algumas vezes...

Frango assado! Delícia!

Macarronada!! Oba!!

Salada de frutas!! mmmmmm!!!

Nah... não pra esses caras!

Minha primeira tentativa foi um almoço pro pessoal que trabalha comigo. Trouxe tudo meio preparado de casa pra terminar na nossa cozinha experimental. O cardápio era macarronada, coxa de frango frita, salada de alface com tomate e salada de frutas de sobremesa. Tudo bem brasileiro, bem simples e bem esquisito!

Esquisito pra esse pessoal que não conhece molho vermelho que não seja feito de pimenta ou sambal (pasta super salgada feita de camarão seco). Esquisito porque os legumes e verduras estavam crus e não fritos! Mas, gostaram muito do frango frito...

Bem, eu não desanimei e, de qualquer maneira, tinha que dividir as calorias com alguém... Estava com saudade de pudim de pão (lembra que essa é uma das minhas sobremesas favoritas?) e mal podia esperar pra 'estrear' o meu forno elétrico assando um pudim! Levei alguns pedaços pro escritório e o pessoal amou!

A 'estréia' seguinte foi pão de queijo! - Eu sei que não existe esse negócio de "segunda estréia", mas, pão de queijo é tão super mega blaster importante, exatamente como pudim de pão, que acho que o termo serve aqui! - O pão de queijo foi um grande sucesso! Gente virando os olhos, se deliciando e pedindo a receita. Fiquei surpresa porque lácteos não são muito apreciados aqui na Ásia, mas, por alguma razão, eles adoraram o pão de queijo!

E só pra constar: é óbvio que não tem queijo minas meia-cura aqui, então, fiz uma mistura de parmesão ralado com mussarela. Claro que não ficou a mesma coisa, o pãozinho ficou mais elástico que o normal, mas, ficou gostoso! E o mundo é lindo outra vez! :-)

Desde então, venho fazendo experiências com essa turma - às vezes, me dá dó porque ninguém nunca me fala que não gostou, apesar de eu observar a tijelinha lá, cheia, por dias! Muito fofos!!

É, hoje talvez eu dê sorte de escolher um prato que eles gostem e amanhã, eu talvez eu escolha um que seja 'esquisito'! e assim, vou continuar experimentando até que me peçam pra parar!

No comments:

Post a Comment

Popular Posts