Pages

Translate

What do you seek?

Saturday, October 18, 2014

Cappucino in a tea cup. / Cappucino na xícara de chá.

I love cappucino! Although I'm not a coffee lover, I do like a cup of cappucino from time to time. Today, I woke up in the mood and prepared a cup of decaf cappucino for me. To 'celebrate' it (the cappucino!), I drank it in one of the tea cups of the set that my friend gave me some time ago.

That friend, Sue, is a naughty one because if I show interest in almost anything she has, she ends up giving it to me! For example, that tea set, she made it herself ​​and was selling it. I thought of buying it, but I was still unemployed at the time, so I decided I shouldn't spend the money on that. Later, she wrapped it for present and sent her husband to deliver it the next day!

Sue was a teacher in ceramics for many years and worked on a project that aimed the development of pieces that recalled the original state of clay: soft and flexible. So she created the tea set in the photo. The pieces seem to be melting. To me, it actually resembles a cartoon hurricane! hehehe

I loved the design and I consider myself a 'trustee' of this beautiful work of art.

Thank you, Sue! :-)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Adoro cappucino! Apesar de não ser bebedora de café, gosto de um cappucino de vez em quando. Hoje, acordei com vontade e preparei uma xícara de capuccino descafeinado pra mim. Pra 'comemorar' (o cappucino!), usei a xícara do jogo (de chá) que minha amiga me deu há algum tempo.

Essa amiga, Sue, é terrível porque se eu mostrar interesse por quase qualquer coisa que ela tem, ela acaba me dando aquilo de presente! Por exemplo, esse jogo de xícaras que ela mesma fez e estava vendendo. Eu pensei em comprar, mas como ainda estava desempregada na época, resolvi que não devia gastar o dinheiro. Então, mais tarde, ela embrulhou pra presente e mandou o marido entregar no dia seguinte!

Sue foi professora de arte em cerâmica por muitos anos e trabalhou num projeto que visava a criação de peças que lembrassem o estado original da argila: maleável e flexível. Então, ela criou o jogo de chá da foto. As peças parecem estar derretendo. Pra mim, na verdade, lembram um furacão de desenho animado! hehehe

Adorei o design e me considero a 'fiel depositária' desse bonito trabalho de arte.

Obrigada, Sue! :-)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts