Pages

Translate

What do you seek?

Thursday, July 24, 2014

Quem tem um amigo... ganha pão de queijo! / The one who's got a friend... gets cheese puff for breakfast!

Sempre tive facilidade de fazer amizade, desde criança. Gosto de conversar e me interesso pelas histórias dos outros, mesmo que seja de um completo desconhecido. Aliás, vários desconhecidos que poderiam facilmente ter passado pela minha vida como só isso mesmo, desconhecidos, se tornaram meus amigos.

Faço um trabalho voluntário numa escola de meditação perto de onde moro (acho que já mencionei isso em uma dúzia de posts! hehe) e, lá, tenho a feliz oportunidade de conhecer gente de tudo quanto é lugar e de culturas diferentes. Já me tornei amiga de vários deles e, vez por outra, alguém aparece com um agrado, um presente. Ontem, uma gaúcha me apareceu com uma caixa de mix de pão de queijo Yoki!! "Um presentinho pra você!" Ela me disse que comprou numa loja em Sydney, especializada em produtos brasileiros. Se eu gostei do presente? Bem, foi o café de manhã de hoje e só sobrou a caixinha... :-)

----------------------------------------------------------------------------------------------------
It's always been easy to me to make friends, since I was a child. I love to chat and am interested in people's stories, even if it is from a complete stranger. By the way, many strangers who could easily have passed through my life as just that, strangers, have become my friends.

I do volunteer work at a meditation school near where I live (I think I already mentioned this in a dozen posts! hehe) and there I have the fortunate opportunity to meet people from all over the world and of different cultures. I have already become friends with many of them and, occasionally, someone comes up with a treat, a gift. Yesterday a Brazilian girl, from the Pampas, came to me with a box of Yoki cheese bread premix! "A little present for you!" She told me she bought it at a store in Sydney, specializing in Brazilian products. You wanna know if I liked it? Well, that was my breakfast this morning and all that is left now is the empty box ... :-)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts